DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2020.20 Fraza do cytowania: Araszkiewicz A, Plagens-Rotman K Edukacja przedporodowa jako przygotowanie kobiety do macierzyństwa. Piel Pol. 2020;3(77):174–178. DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2020.20 Podczas edukacji przedporodowej wobec kobiety oraz całej jej rodziny stosuje się działania zmierzające do kształtowania prawidłowych zachowań zdrowotnych. Szkoły rodzenia są rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Położnych czy Fundację „Rodzić po ludzku” jako jeden ze sposobów przygotowania przyszłych rodziców do porodu i opieki nad dzieckiem.
Celem pracy jest przybliżenie zagadnień poruszanych podczas edukacji przedporodowej w szkole rodzenia oraz na wizytach prowadzonych przez położną środowiskowo-rodzinną w Polsce na podstawie wybranych publikacji.
Przekazywanie wiadomości o możliwości uczestniczenia w edukacji przedporodowej skutkuje zwiększeniem liczby kobiet, a przy okazji też przyszłych ojców przygotowujących się w sposób programowy do porodu i podejmowania prawidłowych ról rodzicielskich.
Słowa kluczowe: położna, poród, ciąża, macierzyństwo, edukacja przedporodowa.
|
|