Rehabilitacja schorzeń narządu głosu – wpływ edukacji zdrowotnej na efekty terapeutyczne

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Marta Wiśniewska-Duszyńska, Wioletta Wojciechowska, Agnieszka Garstecka

3 (85) 2022 s. 144–150
Kliknij aby wrócić do spisu treści
144_3_85_2022.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2022.14

Fraza do cytowania: Wiśniewska-Duszyńska M, Wojciechowska W, Garstecka A Rehabilitacja schorzeń narządu głosu – wpływ edukacji zdrowotnej na efekty terapeutyczne. Piel Pol. 2022;3(85):144–150. DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2022.14

Liczba zawodów narażonych na znaczne obciążenie narządu głosu stale wzrasta. Zjawisko to zauważalne jest między innymi dzięki zwiększonej świadomości pacjentów zgłaszających się do poradni foniatrycznych, laryngologicznych czy logopedycznych. Niewątpliwie u podłoża wielu zaburzeń głosu utrudniających codzienne funkcjonowanie pacjenta, oprócz zaburzeń organicznych, leży nieprawidłowa higiena i emisja głosu. To właśnie edukacja zdrowotna, obejmująca higienę i emisję głosu, jest integralną częścią procesu terapeutycznego w ramach rehabilitacji schorzeń narządu głosu.

Słowa kluczowe: głos, higiena, emisja, zaburzenia, rehabilitacja, edukacja.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone