Fraza do cytowania: Szarycz M Nowe technologie edukacyjne na przykładzie e-detailingu i ich wpływ na pracę pielęgniarki i położnej w Polsce. Piel Pol. 2011;4(42):229–233. Celem pracy jest przedstawienie rozwoju procesu uczenia się
i koncepcji e-detailingu w kontekście pracy pielęgniarek i położnych. E-detailing został opisany w szerokiej perspektywie, nie tylko jako narzędzie marketingowe w rękach firm farmaceutycznych, ale także jako istotny instrument w procesie uczenia się. Wskazany został rozwój, zarys historyczny i podstawowe techniki uczenia się. Szerzej poruszono kwestię e-learningu i e-detailingu. Opisano wymagania związane z ciągłym uczeniem się i przekazywaniem wiedzy pacjentom przez pielęgniarki i położne wynikające z ustawy o tych zawodach. Zaznaczony został cel prowadzenia działań e-detailingowych przez firmy farmaceutyczne. Za ważne winno się uznać możliwość korzystania pielęgniarek i po-
łożnych z e-detailingowej formy przyswajania wiedzy.
Słowa kluczowe: uczenie się, e-detailing, e-learning, pielęgniarka, położna.
|
|