Ewaluacja szkoleń

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Tomasz Wojtaszek

4 (46) 2012 s. 193–195
Kliknij aby wrócić do spisu treści
193_4_46_2012.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

Fraza do cytowania: Wojtaszek T Ewaluacja szkoleń. Piel Pol. 2012;4(46):193–195.

Inwestowanie w pracowników poprzez szkolenia to dobry sposób na poprawę jakości oferowanych usług a przez to m.in. uzyskanie przewagi nad konkurencją. Szkolenia powinny być dostosowane do potrzeb firmy oraz osób w niej zatrudnionych, a jednocześnie muszą realizować założone cele i być efektywne. Aby szkolenie było efektywne powinniśmy przeprowadzić jego ocenę, czyli przeprowadzić ewaluację szkolenia na poszczególnych jego etapach, tj. planowania, realizacji oraz mierzenia rezultatów. Najczęściej używanym modelem do przeprowadzenia oceny efektywności szkolenia jest model Donalda L. Kirkpatricka. Ewaluacja z wykorzystaniem tego modelu pozwala nam ocenić, w jakim stopniu program szkolenia pozwolił nam zrealizować założone cele.

Słowa kluczowe: efektywne szkolenie, ewaluacja szkolenia, ocena efektywności szkolenia.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone