Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Renata Rasińska, Iwona Nowakowska, Jan Nowomiejski

1 (51) 2014 s. 20–25
Kliknij aby wrócić do spisu treści
20_1_51_2014.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

Fraza do cytowania: Rasińska R, Nowakowska I, Nowomiejski J Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Piel Pol. 2014;1(51):20–25.

Wstęp. Do realizacji strategii promocji zdrowia służą kampanie społeczne, których głównym zadaniem jest zmiana postaw i zachowań ludzkich. Obszary poruszane w kampaniach społecznych są tożsame z głównymi płaszczyznami problemów społecznych. Cel. Celem badań była ocena wiedzy studentów dotyczącej kampanii społecznych związanych z promocją zdrowia oraz analiza roli edukacyjnej tych kampanii. Materiał i metody. Badania zostały przeprowadzone wśród grupy studentów poznańskich uczelni za pomocą kwestionariusza ankiety, który oprócz pytań zawierał także przykładowe plakaty kampanii społecznych. Wyniki. Szczegółowa wiedza studentów na temat kampanii społecznych związanych ze zdrowiem jest niewystarczająca, a społeczne kampanie nie są kojarzone z organizacjami, które je tworzą. Wnioski. Kampanie społeczne odgrywają istotną rolę edukacyjną, jednak nie należy spodziewać się znaczących zmian postaw pod ich wpływem. Kampanie społeczne powinny pobudzać do refleksji i przyczyniać się podjęcia działań służących rozwiązaniu problemu, który jest w nich stawiany.

Słowa kluczowe: kampanie społeczne, działania edukacyjne.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone