Fraza do cytowania: Juszczak K, Rykowska I Rola naczelnej pielęgniarki w podnoszeniu jakości usług pielęgniarskich. Piel Pol. 2013;3(49):219–229. Zakłady opieki zdrowotnej należą do organizacji, dla których zapewnienie jak najwyższej jakości swoich świadczeń jest wartością priorytetową, bowiem dobra jakość przekłada się na zdrowie, zaufanie, bezpieczeństwo, a przede wszystkim życie pacjenta. Troska o jakość usług musi być priorytetem całego personelu zakładu, a zwłaszcza dyrekcji, musi wynikać z jasno i precyzyjnie opracowanych celów strategicznych. W pracy przedstawiono problem jakości usług medycznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług pielęgniarskich i roli Naczelnej Pielęgniarki, która jest przedstawicielem najwyższego kierownictwa podmiotu leczniczego i która wnosi znaczący wkład
w podnoszenie jakości usług pielęgniarskich.
Słowa kluczowe: jakość usług, jakość usług pielęgniarskich, naczelna pielęgniarka.
|
|