Edukacja młodzieży w zakresie metod planowania rodziny

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Ewelina Kimszal, Bożena Kulesza-Brończyk

3 (69) 2018 s. 255–261
Kliknij aby wrócić do spisu treści

Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2018.31

Fraza do cytowania: Kimszal E, Kulesza-Brończyk B Edukacja młodzieży w zakresie metod planowania rodziny. Piel Pol. 2018;3(69):255–261. DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2018.31

Wstęp. Inicjacja seksualna to wejście w kolejny etap dojrzałości, a także wstęp w dorosłe życie. Rodzice i szkoła to główne instytucje, które powinny spełniać funkcje wychowawcze. Bezpieczna i dobra instytucja szkoły, która może pochwalić się skutecznością dydaktyczną i wychowawczą, powinna być oparta na partnerskiej współpracy i wzajemnym zrozumieniu nauczycieli i rodziców. Cel. Głównym celem pracy było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy rodzice i osoby prowadzące zajęcia w szkole edukują młodzież w zakresie metod planowania rodziny. Materiał i metodyka. W badaniu wzięło udział 260 osób w wieku 16–19 lat uczących się w liceum i technikum. Metodą badawczą zastosowaną w pracy był sondaż diagnostyczny, a narzędziem badawczym była autorska, anonimowa ankieta do samodzielnego wypełnienia. Wyniki. Młodzież z liceum i technikum nie czuje potrzeby rozmowy z rodzicami na temat antykoncepcji, a w domach jednej piątej uczniów nie rozmawia się na takie tematy. Ponad połowa respondentów odpowiedziała, że zajęcia w szkole były nudne i źle prowadzone. Wnioski. Przeprowadzone badania umożliwiły wyciągnięcie wniosku, że rodzice oraz uczniowie nie potrafią rozmawiać ze sobą na temat metod planowania rodziny oraz że zajęcia z wychowania do życia w rodzinie były źle prowadzone.

Słowa kluczowe: antykoncepcja, młodzież, wiedza, edukacja, rodzice, szkoła.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone