Kryteria kliniczne a stawianie diagnozy. Problemy nadmiernie częstego rozpoznawania adhd u dzieci

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Agnieszka Nowogrodzka

2 (48) 2013 s. 128–131
Kliknij aby wrócić do spisu treści
128_2_48_2013.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

Fraza do cytowania: Nowogrodzka A Kryteria kliniczne a stawianie diagnozy. Problemy nadmiernie częstego rozpoznawania adhd u dzieci. Piel Pol. 2013;2(48):128–131.

ADHD uważane jest za poważny problem społeczny. Dane liczbowe uzyskane z przeprowadzonych badań wskazują, że zaburzenie to pojawia się aż u 2 do 7% populacji, w części badań szacunki wskazują nawet na występowanie objawów u 9% dzieci w wieku szkolnym. Do tej pory nie udało się stworzyć jednolitych, specyficznych czynników neurologicznych, metabolicznych, czy też medycznych testów pozwalających na jednoznaczne rozpoznanie objawów zespołu ADHD. Z tego względu cały czas pojawiają się wątpliwości odnoszące się do sposobu stawiania rozpoznań. Artykuł jest próbą zastanowienia się nad problematyką rozpoznawania nadpobudliwości psychoruchowej i ryzykiem przeszacowania poziomu występowania tego zaburzenia.

Słowa kluczowe: ADHD, diagnoza, systemy klasyfikacji.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone