Fraza do cytowania: Nowogrodzka A Kryteria kliniczne a stawianie diagnozy. Problemy nadmiernie częstego rozpoznawania adhd u dzieci. Piel Pol. 2013;2(48):128–131. ADHD uważane jest za poważny problem społeczny. Dane liczbowe uzyskane z przeprowadzonych badań wskazują, że zaburzenie to pojawia się aż u 2 do 7% populacji, w części badań szacunki wskazują nawet na występowanie objawów
u 9% dzieci w wieku szkolnym. Do tej pory nie udało się stworzyć jednolitych, specyficznych czynników neurologicznych, metabolicznych, czy też medycznych testów pozwalających na jednoznaczne rozpoznanie objawów zespołu ADHD. Z tego względu cały czas pojawiają się wątpliwości odnoszące się do sposobu stawiania rozpoznań. Artykuł jest próbą zastanowienia się nad problematyką rozpoznawania nadpobudliwości psychoruchowej i ryzykiem przeszacowania poziomu występowania tego zaburzenia.
Słowa kluczowe: ADHD, diagnoza, systemy klasyfikacji.
|
|