Wykorzystanie symulacji wysokiej wierności w nauczaniu pielęgniarstwa neurologicznego – doświadczenia własne

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Barbara Grabowska-Fudala, Anna Smelkowska, Krystyna Jaracz

1 (91) 2024 s. 29–34
Kliknij aby wrócić do spisu treści
29_1_91_2024.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2024.3

Fraza do cytowania: Grabowska-Fudala B, Smelkowska A, Jaracz K Wykorzystanie symulacji wysokiej wierności w nauczaniu pielęgniarstwa neurologicznego – doświadczenia własne. Piel Pol. 2024;1(91):29–34. DOI: http://dx.doi.org/10.20883/pielpol.2024.3

Symulacje medyczne powstały na przełomie XVIII i XIX wieku. Początkowo stosowano różne modele anatomiczne i prymitywne fantomy. Obecnie istnieje kilka rodzajów symulacji medycznej. Należą do nich symulacje pacjenta (SP), symulacje proceduralne, symulacje scenariuszy, symulacje wirtualne (AR), symulacje całego środowiska, symulacje symulatorów i symulacje telemedyczne. Obecnie symulacje medyczne są istotną formą zajęć w pielęgniarstwie. Są one niezbędne w doskonaleniu praktycznych umiejętności opieki pielęgniarskiej na poziomie przeddyplomowym. Celem pracy jest przedstawienie doświadczeń własnych związanych z realizacją zajęć opartych na symulacji medycznej wysokiej wierności, zastosowanej w kształceniu studentów pielęgniarstwa, na przykładzie zajęć z neurologii i pielęgniarstwa neurologicznego

Słowa kluczowe: kształcenie przeddyplomowe pielęgniarek, pielęgniarstwo neurologiczne, symulacja medyczna, symulacja wysokiej wierności.



Copyright © 2024 Pielęgniarstwo Polskie. Wszelkie prawa zastrzeżone