Fraza do cytowania: Michalak A, Janus A, Liberska A, Olek E Facebook.com jako narzędzie marketingowe poradni psychiatryczno-psychologicznej. Piel Pol. 2015;1(55):23–27. Wstęp. Facebook.com jest jednym z najbardziej znanych portali społecznościowych ostatnich czasów, które umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców przy małym nakładzie finansowym. Fanpage tworzony jest z myślą o promocji danej organizacji, wykorzystują go również poradnie psychologiczno-psychiatryczne. Jest to jeden ze sposobów na promowanie się bez łamania przy tym przepisów prawnych.
Cel. Przedmiotem pracy jest analiza profili podmiotów leczniczych na portalu społecznościowym.
Materiał i metody. Do analizy wybrano grupę 21 podmiotów leczniczych świadczących usługi ambulatoryjne z zakresu zdrowia psychicznego w całej Polsce. W celu zbadania możliwości wykorzystania portalu facebook.com do celów marketingowych poddano analizie ilość osób lubiących dany fanpage, datę założenia funpage'a i aktywność (ilość zamieszczonych postów) na fanpage’ach z ostatnich 4 miesięcy – marca, kwietnia, maja
i czerwca 2013 roku.
Wyniki i wnioski. Analizy aktywności funpage’ów poszczególnych jednostek psychologiczno-psychiatrycznych wskazują na poziom popularności danego podmiotu. Nie wykazano korelacji pomiędzy popularnością danego fanpage'a (ilością polubień)
a jego czasem funkcjonowania na portalu społecznościowym. Facebook.com jest prostym, tanim i skutecznym narzędziem marketingowym rozpowszechniającym informacje o firmach. Należy zmotywować zespół medyczny podmiotu leczniczego do angażowania się w funkcjonowanie firmowego fanpage’a.
Słowa kluczowe: facebook.com, marketing, poradnia psychiatryczno-psychologiczna.
|
|